Проект: P.E.rfect
Финална среща по проект #PErfect се проведе в Краков
21.11.2024 г.
От 19 до 21 ноември 2024, в Краков, Полша, бе проведена международна партньорска среща по проект „An Autism and Behaviour Management training for P.E. school teachers“ (P.E.rfect), посветена на приобщаващото образование. Събитието събра участници от България, Чехия, Ирландия, Полша и Република Северна Македония. Срещата се състоя в „Основно училище с интеграционни паралелки – №12“ и предостави възможност на екипа на проекта да прегледа постигнатия напредък, да оцени резултатите и да анализира въздействието на усилията за създаване на подкрепяща учебна среда за ученици със специални нужди.
Проект P.E.rfect имаше ясно дефинирана мисия: да подобри качеството на физическото възпитание за деца с аутизъм в общообразователните училища в партньорските държави. Основните цели включваха идентифициране на добри практики, определяне на области за развитие и създаване на цялостна обучителна програма и материали, насочени към учителите по физическо възпитание и спорт. Тези усилия бяха насочени към предоставяне на учителите, на необходимите умения и инструменти за ефективна подкрепа на ученици с аутизъм.
Проектът се съсредоточи върху обучението на учители и треньори, с цел устойчиво прилагане на обучителната програма, пилотно реализиране на професионални обучения и изготвяне на подробно ръководство и инструментариум за учители по физическо възпитание и спорт. Един от основните акценти, бе разработването на електронна платформа за обучение, която предоставя достъпни ресурси и възможности за обучение на учители по физическо възпитание и спортни експерти. Обучители, учители и професионалисти, могат да се включат в платформата на https://learningplatform.perfectproject.org/, която предлага богати ресурси, инструменти и материали за обучение, насочени към насърчаване на приобщаващи практики в образованието.
Организациите участваши в проект P.E.rfect, успешно разпространиха обучителна програма, инструменти, добри практики и препоръки със заинтересовани страни и политици, влияейки както на националните, така и на европейските образователни стратегии. С постигнатите цели. проекта, не само разработи иновативни ресурси, но и насърчи значими промени, като даде възможност на учителите по физическо възпитание и спорт да създават приобщаваща среда, в която учениците с аутизъм могат да се развиват.
Инициативата P.E.rfect подчертава не само иновативните стратегии в приобщаващото образование, но и значимостта на международното сътрудничество и обмена на знания между педагози от цяла Европа.
Инициативата P.E.rfect надгражда основите на предишни европейски проекти, с цел да подобри уменията и компетенциите на учителите по физическо възпитание и спорт. Подкрепен от програма „Еразъм+“ на Европейския съюз, проектът е насочен към обучение на учители по ФВС за работа с деца от аутистичен спектър и подкрепа на тяхното включване, обединявайки партньори от седем европейски държави за насърчаване на приобщаването и достъпно образование за всички.
Проектът се съсредоточи върху обучението на учители и треньори, с цел устойчиво прилагане на обучителната програма, пилотно реализиране на професионални обучения и изготвяне на подробно ръководство и инструментариум за учители по физическо възпитание и спорт. Един от основните акценти, бе разработването на електронна платформа за обучение, която предоставя достъпни ресурси и възможности за обучение на учители по физическо възпитание и спортни експерти. Обучители, учители и професионалисти, могат да се включат в платформата на https://learningplatform.perfectproject.org/, която предлага богати ресурси, инструменти и материали за обучение, насочени към насърчаване на приобщаващи практики в образованието.
Организациите участваши в проект P.E.rfect, успешно разпространиха обучителна програма, инструменти, добри практики и препоръки със заинтересовани страни и политици, влияейки както на националните, така и на европейските образователни стратегии. С постигнатите цели. проекта, не само разработи иновативни ресурси, но и насърчи значими промени, като даде възможност на учителите по физическо възпитание и спорт да създават приобщаваща среда, в която учениците с аутизъм могат да се развиват.
Инициативата P.E.rfect подчертава не само иновативните стратегии в приобщаващото образование, но и значимостта на международното сътрудничество и обмена на знания между педагози от цяла Европа.
Инициативата P.E.rfect надгражда основите на предишни европейски проекти, с цел да подобри уменията и компетенциите на учителите по физическо възпитание и спорт. Подкрепен от програма „Еразъм+“ на Европейския съюз, проектът е насочен към обучение на учители по ФВС за работа с деца от аутистичен спектър и подкрепа на тяхното включване, обединявайки партньори от седем европейски държави за насърчаване на приобщаването и достъпно образование за всички.